De heilige vallei - Reisverslag uit Cusco, Peru van alfred hulsen - WaarBenJij.nu De heilige vallei - Reisverslag uit Cusco, Peru van alfred hulsen - WaarBenJij.nu

De heilige vallei

Door: Alfred

Blijf op de hoogte en volg alfred

07 December 2009 | Peru, Cusco

Vandaag diverse incaforten en ruïnes bezocht in de heilige vallei vlakbij Cusco. Om 9 uur vertrokken met een touringcar en na een eerste onderbreking in Corao door naar Pisac. Daar moesten we een behoorlijke stuk omhoog klimmen en dat viel dus helemaal niet mee. Je bent op deze hoogte zò uitgeput en na vele tussenstops om uit te puffen (soms met muzikale begeleiding van een peruaanse fluitspeler) boven aangekomen. Zie ook de 2 video's.

Toen was het lunchtijd en er was een buffet gereserveerd op een tussenstop. Gelukkig had ik samen met Peter, Airn en Monika niet gereserveerd want toen we binnenkwamen zag ik de vliegen al opstijgen van de salades. En gratis vlees erbij.. nou nee, bedankt.. Dus heeft u misschien wat anders? Pizza? Perfect! En dat duurt 20 minuten? Nou prima dat moeten we redden! Waren we wel even vergeten dat je 20 Peruaanse minuten maal 2 moet doen.. Maar goed we hadden dus nog net op tijd ons eten voor we verder gingen. Gelijk maar even een CD met meditation incamuziek gekocht van de live-muzikant in het restaurant om alle stress weer te vergeten :)

Daarna doorgereden naar het incafort in Ollantaytambo waar wederom een flink stuk omhoog moest worden gelopen. Overal vallen de perfect in elkaar passende stenen op die zonder cement op elkaar zijn gestapeld en zelfs aardbevingen weerstaan! Het is een raadsel hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen. Na nog enkele bezoeken aan ruïnes weer rond 19.00 teruggekeerd in Cusco waar we ons tegoed hebben gedaan aan een originele Peruaanse McDonald hamburger.

Ondertussen al leuke reacties met verzoeken om extra incahangers e.d. te kopen om zo de arme kinderen en gezinnen van Cusco te helpen. Ik zet hier op deze site wat foto's van deze souvenirs!
De incahangers kosten 1 sol (0,25) en de vingerfiguurtjes volgens mij ook. Als iemand wat wil hebben dan hoor ik het graag. Maak ik gelijk een foto van de verkoper of verkoopster zodat je weet wie je hebt geholpen!

Saludos de Cusco
Alfredo

  • 08 December 2009 - 16:11

    Joan En Melanie:

    Hee papa :D

    ziet er heel mooi uit!
    Joan en ik zijn zwaar geintresseerd in die mooie incahangers haha! en donkey vonden we ook erg schattig (vingerfiguurtje)
    we zagen net op deze site dat het morgen gaat regenen? dat is wel jammer. ook wel apart dat het weer zo van 25 graden naar 10 graden kan worden in 1 a 2 dagen !

    Dikke kus + Knuf

    Melanie en Joan

  • 08 December 2009 - 18:35

    Bregt:

    Wat een mooi land zeg, dat had ik niet verwacht en ook veel toeristen.
    Ik wil ook wel zo'n incahanger . zoek maar een mooie voor me uit.
    Hoe is het eten daar verder dan? nog geen last van je darmen gehad?
    Heel erg leuk de verslagen die je schrijft.
    Nog veel plezier.

  • 08 December 2009 - 21:00

    Hetty Kleine:

    ha Alfred,
    Via Ing je link ontvangen. Geweldig indrukwekkend! Wat ziet dat er allemaal waanzinnig uit, en als ik je betogen erbij lees, is het net alsof ik er zelf bij ben. Waanzinnig! Geniet ervan. Ik zal sowieso genieten van je prachtige foto's en aanstekelijke verhalen!
    Groeten,Hetty

  • 08 December 2009 - 22:15

    Barbara En Astrid:

    Heej alfredo!
    Wat een lol hebben we weer gehad om je verslag.We zien je al met grote passen door de ruines rennen allerlei prullaria kopend van arme mensen! Je kan wel een handeltje beginnen...
    En dan dat stuk over die vliegen in de salades...hilarisch!

    Hier even astrid:

    Dag Alfred, heel mooi land zeg! Ik ben gek op die mooie mutsen! Met van die oorflappen! scooooooreeennn!! en ik wil ook een schattige kleine LAMA!

    gelukkig heb je er nog een Maccie-D. Dat je een lekkere cheeseburger kan halen! hmmm.

    Tot snel! Astrid


  • 09 December 2009 - 06:44

    Rangeeni:

    Ooooo zeg wat een beeldschone foto's en video's.
    Fascinerend ja, hoe deden ze dat met die stenen? Geen scheermesje krijg je d'r tussen zeggen ze. Is dat zo?
    Liefs weer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Peru december 2009

Recente Reisverslagen:

31 December 2009

Lima-Caral en naar huis

29 December 2009

Paracas aan de kust

28 December 2009

Vliegen boven de lijnen van Nazca

26 December 2009

Arequipa

23 December 2009

Jaarafsluiting van alle projecten
alfred

Van 3 t/m 31 december zit ik in Peru. Vanaf Lima vlieg ik de volgende dag door naar Cusco voor waarschijnlijk 14 dagen. Daarna zou ik door willen gaan Arequipa, een meer zuidelijk koloniale stad die tussen drie vulkanen in ligt, om vervolgens via Nazca, Pisco terug te keren naar Lima. Op 31 december vier ik de jaarwisseling dan op 12 kilometer hoogte! Doel van mijn reis? Een combinatie van vakantie en zakelijk. Ik wil hier gaan onderzoeken of we werkzaamheden eventueel aan Peruanen kunnen uitbesteden. Zo kunnen we misschien een steentje bijdragen met hulp aan deze mensen waarvan de helft minder dan 1 dollar per dag te besteden heeft. Natuurljk besef ik dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan en is het ook niet altijd handig om opnieuw het wiel te gaan uit vinden. Dus heb ik contact gezocht met Anika van der Kevie van de Stichting Inmenzo (www.inmenszo.com) Anika werkt en woont al 4 jaar in Cusco. Zij en de mensen van haar stichting doen geweldig werk daar met het op diverse manieren ondersteunen en helpen van Peruaanse studenten. Zij wil mij haar projecten laten zien en ik kijk daar heel erg naar uit! In dit dagboek zal ik zoveel mogelijk de reis proberen bij te houden.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 109125

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 28 Februari 2017

Peru - Ayacucho 2017

03 December 2009 - 31 December 2009

Peru december 2009

Landen bezocht: