De inca-ruines rondom Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van alfred hulsen - WaarBenJij.nu De inca-ruines rondom Cusco - Reisverslag uit Cusco, Peru van alfred hulsen - WaarBenJij.nu

De inca-ruines rondom Cusco

Door: Alfred

Blijf op de hoogte en volg alfred

06 December 2009 | Peru, Cusco

Jaren geen Sinterklaas gevierd dus wie had gedacht dat ik dat in Cusco zou doen, ik in ieder geval niet. Maar op uitnodiging van Anika met 10 Nederlanders en Peruanen dus op een hele leuke manier de Sinterklaasavond gevierd en dat was heel gezellig.

Mijn hoogteziekte was de volgende dag gelukkig voorbij maar wel blijf je voelen dat je op 3300 meter hoogte zit. Vanuit het hotel is het ongeveer 10 minuten lopen naar het centrum en je merkt dat je met kleine bergjes op lopen als snel kortademig bent. Rustig aan doen en veel blijven drinken dus.

Ik wou vandaag de citytoer rondom Cusco boeken dus liep ik naar het boekingsbureau in het centrum. Bleek het opeens helemaal vergeven van de militairen. Ojee soms oorlog met Chili of zo? Maar nee dit is Peru en hier worden dus vele "fiëstas" gevierd waarbij militaire parades heel gewoon zijn. Werkelijk alles kwam voorbij het podium met de hoogwaardigheidsbekleders: politie, special forces, mariniers, duikers, rookgranaten werden opengetrokken, auto's met sirenes enz. enz. En voor het podium dan een heel orkest om het geheel met parademuziek op te vrolijken. Bijzonder om te zien allemaal maar ook wel een beetje dubbel gevoel bij als je naar de armoede kijkt en beseft wat hier voor geld aan wordt gespendeerd..

Om 2 uur opgehaald bij het hotel met een bus voor de excursie. Peter uit Leiden was inmiddels ook net aangekomen uit Nederland en die is gelijk meegegeaan. De hele middag dverse Inca overblijfselen rondom Cusco bezocht. Erg indrukwekkend! De Inca's maakten de stenen precies passend en gebruikten voor vele bouwwerken geen cement. Het is nog steeds een raadsel hoe ze dit met deze grote stenen voor elkaar hebben gekregen. Overal bij de ruïnes wemelt het ook weer van de kinderen met of zonder ouders die van alles verkopen. En als ik souvenirs koop doe ik dat ook van deze arme mensen,die kunnen het het beste gebruiken. Een incahanger voor 1 sol (0,25 euro)en dan proberen mensen nog af te dingen., :( Nou mevrouw doet u mij er maar 5 en hier heeft u 10 sol.. Dat zal dus wel een toeslag gaan worden voor de bagage als ik terug vlieg :)
En dan moest ik natuurlijk even op de foto met die oude Peruaanse vrouwtjes met hun lama's.. Gewoon voor het contrast.. de foto zegt genoeg!

Na de trail even gaan eten met Peter en de Canadese Erril en zijn Braziliaanse vriendin die ook met de excursie mee waren. Morgen plannen we een excursie van 09.00 tot 19.00 uur naar de heilige Vallei, ook rondom Cusco en weer vele Inca-ruïnes!



  • 07 December 2009 - 05:00

    Rangeeni:

    Fijn joh! Veel plezier in de Heilige Vallei, en doe mij ook maar 5 Incahangers.

  • 07 December 2009 - 09:35

    Melanie:

    Heeey Papa!!

    Haha ik vind die foto van jou en de Peruanen + lama's echt geweldig!!
    Gelukkig is je hoogteziekte zo goed als weg!
    Kan niet wachten op meer verslagen en foto's!

    Kus + knuffel
    Melanie

  • 07 December 2009 - 16:12

    Hugo:

    Leuk verslag en geweldig wat je meemaakt! Ben benieuwd naar het vervolg.

  • 07 December 2009 - 16:24

    Bregt:

    Leuk om je belevenissen te lezen. Kende je peter al vanuit nederland.
    Volgens mij heb je het wel naar je zin.
    O ja je stripboeken zijn al gekomen.
    Nog veel plezier.
    Groetjesssssssssss

  • 07 December 2009 - 18:55

    Barbara:

    Zegge...die trui staat je goed!!! hahahah!
    Wat een PRACHTIGE muurtjes kunnen ze daar maken zeg!ongelooflijk!
    Ik zie dat je het erg naar je zin hebt.. Super zeg!
    Heej en Alf,die inkahangers(wat zijn dat?)...doe maar een setje!

  • 07 December 2009 - 19:29

    Eric:

    He Al, mooi verslag hoor, we genieten mee hier. Die hangers zijn hier ook welkom, je kunt je eerste handeltje beginnen....... De foto's zijn prachtig, vroeger en nu ineen, die parade doet me denken aan Abeltje die met zijn ligft in ZAuid-Amerika terecht kwam. groet! Eric

  • 07 December 2009 - 20:14

    Wilma:

    Lijkt me een geweldige ervaring die inca ruines! Heel leuk om je verslagen te lezen en heel veel plezier toegewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cusco

Peru december 2009

Recente Reisverslagen:

31 December 2009

Lima-Caral en naar huis

29 December 2009

Paracas aan de kust

28 December 2009

Vliegen boven de lijnen van Nazca

26 December 2009

Arequipa

23 December 2009

Jaarafsluiting van alle projecten
alfred

Van 3 t/m 31 december zit ik in Peru. Vanaf Lima vlieg ik de volgende dag door naar Cusco voor waarschijnlijk 14 dagen. Daarna zou ik door willen gaan Arequipa, een meer zuidelijk koloniale stad die tussen drie vulkanen in ligt, om vervolgens via Nazca, Pisco terug te keren naar Lima. Op 31 december vier ik de jaarwisseling dan op 12 kilometer hoogte! Doel van mijn reis? Een combinatie van vakantie en zakelijk. Ik wil hier gaan onderzoeken of we werkzaamheden eventueel aan Peruanen kunnen uitbesteden. Zo kunnen we misschien een steentje bijdragen met hulp aan deze mensen waarvan de helft minder dan 1 dollar per dag te besteden heeft. Natuurljk besef ik dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan en is het ook niet altijd handig om opnieuw het wiel te gaan uit vinden. Dus heb ik contact gezocht met Anika van der Kevie van de Stichting Inmenzo (www.inmenszo.com) Anika werkt en woont al 4 jaar in Cusco. Zij en de mensen van haar stichting doen geweldig werk daar met het op diverse manieren ondersteunen en helpen van Peruaanse studenten. Zij wil mij haar projecten laten zien en ik kijk daar heel erg naar uit! In dit dagboek zal ik zoveel mogelijk de reis proberen bij te houden.

Actief sinds 04 Dec. 2009
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 109131

Voorgaande reizen:

28 Februari 2017 - 28 Februari 2017

Peru - Ayacucho 2017

03 December 2009 - 31 December 2009

Peru december 2009

Landen bezocht: